Obserwatorzy

środa, 24 sierpnia 2011

Jak zrobić rapsa ? - tutorial

Tak jak obiecałam, pokażę Wam jak zrobić rapsa :)
Zowu przepraszam Was za jakośc zdjęć, ale mam nadzieję, że załapiecie o co biega w tym całym rapsie :D
moim modelem jest grzywka clip in, bo niestety nie miałam od kogo pożyczyć lalki z długimi włosami ;)
No więc? zaczynamy :

Potrzebne nam będą :
-spinka
-włosy xD
- mulinowe sznurki

1. Na początku wydzielamy kosmyk włosów, którego którego skład będzie wchodził raps :D

2.Na początku (w zależności od tego, jakie kolory na rapsie chcemy mieć), bierzemy po jednej nitce z każdego koloru (tutaj wzięłam tylko czarny i biały, z każdego koloru po jednej) Co do długości to ja jak robię rapsa na własnych włosach (bo tutaj wzięłam to co mi zostało, nie zważając na długość) to staram się, żeby sznurek był 2x dłuższy od kosmyka włosów (zawsze lepiej żeby zostało niż żeby zabrakło;) )

3. Następnie zbiermy wszystkie sznurki i zawiązujemy na samej górze supełek

4. Za pomocą spinki, przyczepiamy "sznureczkową ferajnę xD" jak najbliżej nasady kosmyka

5. Wybieramy, który kolor sznurka ma byc pierwszy, (u mnie pierwszy będzie biały) i okręcamy nim pasmo z resztą sznurków (ta reszta sznurków powinna być przy paśmie) no i okręcamy to pasmo na tyle, ile chcemy, żeby ten odcinek miał długości

6. koniec odcinka - zawiązujemy supełek (okręcając raz pasmo i przewlekając nitkę przez to jedno okręcenie)

7. Zaczynamy następny odcinek - znowu okręcamy (tak jak w punkcie 5) na końcu odcinka zawiązujemy supełek

8. I tak powtrzamy procedurę z odcinkami, aż do momentu, w którym chcemy zakończyć rapsa

9.Rapsa kończymy w ten sposób, że zamiast zawiązać jeden supełek na ostatnim odcinku, zawiązujemy dwa lub więcej (wedle uznania, zeby raps się nam nie rozkręciłi nie popsuł)


Voila!
Mam nadzieję, że ta instrukcja bya dla Was pomocna :)

xoxo
Katyaa


14 komentarzy:

  1. Wygląda ciekawie, na pewno innym się spodoba, ale niestety nie jest w moim stylu :)
    Pozdrawiam
    ;D

    OdpowiedzUsuń
  2. Pamiętam jak robiłyśmy sobie takie rzeczy na koloniach. :) Kiedy to było! :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Świetnie to wygląda. ;) Na pewno skorzystam z pomysłu. ;)

    OdpowiedzUsuń
  4. podoba mi sie to strasznie u kogoś, ale jakoś nie umiem się skusić u siebie :)

    OdpowiedzUsuń
  5. ciekawy tutorial ; ) zapraszam do mnie, nowa notka jest - enchaaanel.blogspot.com, obserwujemy ? :DD :)

    OdpowiedzUsuń
  6. muszę koniecznie spróbować :)

    OdpowiedzUsuń
  7. fajnie to wygląda ;) moze spróbuję ;)

    OdpowiedzUsuń
  8. świetne. spróbuję na swoich włosach. tylko nie wiem jaki kolor pasuje do szatynki.? niedługo szkoła a chciałabym mieć to także w szkole aby nie było problemu z nauczycielami ^^

    OdpowiedzUsuń
  9. Hehe, interesujące! ^^ ;>

    Zapraszam do mnie:
    somefromnot.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  10. zawsze bylam ciekawa jak takie cos wykonac ;d pewnie, ze przydatne ! pozdrawiam ;)

    OdpowiedzUsuń
  11. W miarę pomocna instrukcja:)
    Ciekawie wygląda:)
    Ile czasu zajmuje Ci zrobienie 1 rapsta? :)

    OdpowiedzUsuń
  12. Sama raczej nie zrobię ale ogólnie ładnie to wygląda.

    http://casually-dressed.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń