Obserwatorzy

niedziela, 11 września 2011

Acid wash jeans

Acid wash Jeans - czyli marmurki :)
obiecałam Wam , że napiszę jak je zrobić, więc postaram się podołać temu zadaniu :) mam nadzieję, że zrozumiecie moją instrukcję bo jak ja czasami coś tłumaczę to tylko ja to rozumiem :P

1. przygotowujemy sobie jakieś spodnie, które nie są wam potrzebne, i jakby cos poszło nie tak, to nie będzie Wam ich szkoda
2. Następnie szykujemy miednicę średniej wielkości
3. do tej miednicy wkładamy jeansy i polewamy je całe wybielaczem (polewając, uważajcie na to, żeby całe spodnie były mokre od wybielacza, ale zużyjmy na to polanie najwyżej ok. 1/2 butelki wybielacza)
4. Następnie zgniatamy spodnie w kulkę przewiązując ją sznurkiem albo gumkami recepturkami tak, aby kulką pozostała i nie rozpadła się.
5. "jeansową kulkę" :) wkładamy z powrotem do miednicy i polewamy ją wybielaczem, (tutaj zużywamy prawie cały wybielacz, zostawiamy sobie ok. 1/4 tego co zostało)
6. całość polewamy gorącą wodą (tak na oko, około tyle co wybielacza, może lekko więcej)
7. Jeansową kulkę pozostawiamy w miednicy z tą wodą z wybielaczem na ok 2 godziny co jakiś czas przekręcając kulkę, aby spodnie odbarwiły się z każdej strony. Oczywiście, jeśli patrząc na kulkę, dojdziecie do wniosku, że już wystarczająco się odbarwiła, to ok.
8. Po czasie odbarwiania, wyjmujemy kulkę i rozwiązujemy ją, widzimy nasze marmurki.
9. wylewamy wybielacz z wodą z miednicy, dobrze ją płuczemy/myjemy i napuszczamy tam trochę wody, wrzucamy do niej spodnie z odrobiną proszku do prania i niech się moczy.( ten zabieg jest potrzebny, żeby spodnie nie śmierdziały tak makabrycznie xD)
10. Po wyjęciu z miednicy (sami ustalamy ile ma się moczyć ) suszymy je
11. Po wysuszeniu, jeśli coś nam nie pasuje, lub coś tam się nie, wybieliło to bierzemy gąbkę, lekko ją nasączamy odrobiną wybielacza (z tego co sobie zostawiliśmy) i lejemy na tą gąbkę ciut wody, gąbkę zgniatamy, żeby pokazała się piana i tą pianę nanosimy na ten fragment, który chcieliśmy "dobielić"
12. no i znowu pierzemy spodnie w proszku do prania, suszymy i
Voile !

4 komentarze:

  1. wyniki konkursu na mojej stronie ;)[;
    enchaaanel.blogspot.com .

    OdpowiedzUsuń
  2. Kurcze, bardzo podobają mi się takie marmurki ale nie wiem czy byłabym wstanie je zrobić ;))
    Jeśli chodzi o przerabianie ubrań czy coś to ja w tych sprawach ciota jestem ;)

    OdpowiedzUsuń
  3. nigdy bym nie pomyślała, że wybielacz aż tak może zmienić jeans. jasne, miałam świadomość, że odbarwia itp, ale TAKIEGO aż efektu sie nie spodziewałam!
    ps. mam nadzieje, że przy tej zabawie wybielaczem miałaś jakieś rękawiczki lateksowe na dłoniach, bo inaczej to chyba skóra po tym wszystkim byłaby tragiczna :P

    OdpowiedzUsuń